Detektyw – czyli o tworzeniu sytuacji pytajnych.

TWORZYMY PLAN SYTUACYJNY, ŻEBY ZNALEŹĆ ROZWIĄZANIE ZAGADKI

Dzięki uprzejmości Pani  Aleksandry Schoen-Kamińskiej z Zespołu Szkół Nr 3 im. Lotników Polskich w Pile zamieszczamy film z zajęć w szkole.
Zachęcamy do pobrania scenariusza i wykorzystania go na zajęciach.

Cele ogólne w szkole podstawowej:

  • zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
  • umiejętność pracy zespołowej.

Cele ogólne na I etapie kształcenia:

  • rozwijanie predyspozycji poznawczych dziecka;
  • wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów.

Wymagania szczegółowe:

Uczeń:

  • w sytuacjach trudnych i wymagających wysiłku intelektualnego zachowuje się rozumnie, dąży do wykonania zadania;
  • wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym;
  • w tekście literackim zaznacza wybrane fragmenty, określa czas i miejsce akcji, wskazuje głównych bohaterów;
  • uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie;
  • poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych;
  • rozwiązuje zadania tekstowe wymagające wykonania jednego działania.

Pomoce:

  •  stemple z twarzami dziewczynki i chłopca,
  •  kartoniki do tworzenia własnych piktogramów,
  •  opowieść detektywistyczna,
  •  plan willi z otoczeniem (format A3),
  •  pisaki

Scenariusze klasa I-III. Zagadka detektyw, tworzymy plan sytuacyjny.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zadania. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.