Podsumowanie konferencji „Piktografia – jak efektywniej uczyć matematyki”

Na przełomie maja i czerwca Wydawnictwo Bohdan Orłowski w partnerstwie z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego zorganizowało konferencję „Piktografia – jak efektywniej uczyć matematyki”.
Konferencje poprowadzili członkowie Zespołu Badawczego powołanego w ramach realizacji projektu „PIKTOGRAFIA  – Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Tematyką przewodnią konferencji było przedstawienie problemu nauczania schematycznego myślenia dzieci w rozwiązywaniu zadań matematycznych oraz zaprezentowanie pakietu edukacyjnego „Gramy w piktogramy” jako środka dydaktycznego do nauki matematyki pozwalającego dzieciom na swobodne kreowanie rozwiązań łamigłówek.
O problemach z właściwą interpretacją treści zadań matematycznych oraz schematycznością uczniów w próbie rozwiązywania postawionych przed nimi problemów świadczą analizy testów rozwiązywanych przez dzieci i ich wyniki. Spostrzeżenia Zespołu Badawczego dotyczące tego problemu zostały opisane w dwóch raportach opracowanych w ramach projektu: „O umiejętnościach matematycznych uczniów. Część I – Diagnoza” oraz „O umiejętnościach matematycznych uczniów. Część II – Prognoza”.
Konferencje spotkały się z dużym zainteresowaniem w środowisku oświatowym. W spotkaniach wzięli udział między innymi nauczyciele, dyrektorzy oraz przedstawiciele samorządowi. Aż 96% uczestników zadeklarowało chęć uczestnictwa w testowaniu pakietu „Gramy w piktogramy” w najbliższym roku szkolnym w swoich placówkach.
O przebiegu warszawskiej konferencji można było przeczytać w wydaniu „Głosu Nauczycielskiego” z dnia 6 czerwca 2012 r.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Harmonogram, Publikacje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.